Sinds eind juni 2021 kan u in het museum terecht voor de nieuwe wisseltentoonstelling “Gilliot & Cie en de Belgische Art Nouveautegel in de Pozzo-collectie”. Door de coronamaatregelen was een lezing voor het publiek niet mogelijk bij de opening. Op 29 augustus halen we dit echter in.

Uit de indrukwekkende tegelcollectie van Roberto Pozzo, kozen we meer dan 300 van de mooiste voorbeelden uit de art nouveau periode van de fabriek van Gilliot & Cie en vele andere Belgische tegelfabrieken.

De curator van deze tentoonstelling is Dr. Mario Baeck. Hij geeft zondag 29 augustus om 14u een lezing over de art nouveau tentoonstelling en hoe Gilliot & Cie. zich met deze stroming verhield en dit in het museum zelf.

Inschrijven via info@gilliottegelmuseum.be

Participez-vous à la discussion?
N'hésitez pas à contribuer!