Deze week kreeg het Gilliot & Roelants Tegelmuseum enkele vrijwilligers en bestuursleden van het Erste Deutsche Fliesenmuseum in Boizenburg (Duitsland) over de vloer. Zij kwamen een selectie tegels lenen voor een wisseltentoonstelling.

In september lanceert het museum in Boizenburg een wisseltentoonstelling rond Franse Art nouveautegels. Daarvoor kwamen ze bijuitleen tegels Hemiksem-Boizenburg Dr. Mario Baeck én bij het Gilliot & Roelants Tegelmuseum aankloppen. Een representatieve selectie van zo’n 200 Franse decoratieve wandtegels uit de periode 1840-1960 met de klemtoon op de Art Nouveauproductie worden in tijdelijke bruikleen gegeven aan het Duitse museum voor een expo die vanaf september 2021 een jaar lang te zien zal zijn.

Zo gaan tegels vanuit Hemiksem (weer) internationaal!

0 réponses

Participez-vous à la discussion?
N'hésitez pas à contribuer!

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *